Therese & Emil

2013-09-16 @ 20:01:54


Min vän och kollega, fina Therese och hennes Emil... och världens mysigaste förlovningsberättelse. 
Här är hennes egna ord: 

Jag fyller år den 2 maj, men eftersom jag jobbade den dagen så firade vi det dagen innan, 1 maj. Vi hade varit hos Emils föräldrar, ätit, fikat & öppnat paket. När vi kom in igen så gick jag in och tvättade av sminket. När jag kom ut igen så gick jag direkt till Emil för att kramas lite. Han börjar då vrida på sig lite och klämmer till slut fram: "Du har fått en till present" & pekar mot mitt skrivbord.

Jag går dit och tittar lite halv konfunderad på en bok som ligger där. (Vi läser en bokserie tillsammans, och jag visste att den sista delen snart skulle släppas, men trodde inte att den hade kommit ut än) Jag tar upp boken, som för det första kändes för tunn, sen så stod det på engelska på den, men när jag öppnade så stod det i svenska, samt en annan titel. Jag frågar om han skämtar med mig! Efter en liten stund ser jag att det sitter ett rosa sidenband fäst i mitten av boken, jag öppnar då i det uppslaget. Ser hur han har klippt ut en fyrkant i mitten av boken, och där, fäst i sidenbandet sitter en ring..

Jag tittar upp på Emil, tårarna i ögonen börjar redan formas. Han går då snabbt ner på knä, och frågar med darrande röst om jag vill gifta mig med honom. Glädjetårarna bara rinner och jag kan inte låta bli att le, samtidigt som jag säger: "Ja!"

 

Deras dag var oförglömlig & magisk på alla sätt och vis! 
Och jag kan varmt rekommendera Kvarnen i Hyssna (Göteborg) för övernattning.


 
   

Kommentarer
Postat av: Therese

Ååh! Älskar dem!!
Tårögd här! Du fångande vår dag så perfekt!! <3
Bäst är du!

2013-09-16 @ 20:08:53
URL: http://operfekt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback